Nog 5 dagen - Reisverslag uit Delft, Nederland van Guus Schouw - WaarBenJij.nu Nog 5 dagen - Reisverslag uit Delft, Nederland van Guus Schouw - WaarBenJij.nu

Nog 5 dagen

Door: Guus van de Schouw

Blijf op de hoogte en volg Guus

16 Augustus 2008 | Nederland, Delft

Welkom iedereen,

nu de Olympische Spelen in volle gang zijn, zal ik op deze pagina de komende 2,5 maand mijn ervaringen en belevenissen in Harbin, China bijhouden.

Komende donderdag vertrek ik om 10:30 uur vanuit Amsterdam om, via Dusseldorf en Beijing, rond 17 uur de volgende dag in Harbin aan te komen.
Daar zal ik de volgende 3 vakken volgen aan het Harbin Institute of Technology:

- Advanced Cross Cultural Management
- Politics and administration of China
- Policy Analysis and its administrative context.

Ook zal ik in deze periode waarschijnlijk Beijing en Shanghai bezoeken, als ook het nu bij sommigen al beruchte "tijgerpark".

Over Harbin (goed gejat van wikipedia):

Harbin is een miljoenenstad in Mantsjoerije, het noordoosten van China en tevens de hoofdstad van de provincie Heilongjiang. Het is één van de grootste steden in het noordoosten van Azië. Harbin ligt aan de rivier Songhua. Het hele gebied rond de stad en de stad zelf (metropool) had in 2005 een bevolking van 9.462.300 mensen. De stad zelf had toen 4.642.400 inwoners. Door de nabijheid van Rusland zijn er vele Russische invloeden in de stad te vinden en er wonen ook enkele duizenden Russen. Verder bestaat de bevolking vooral uit Han-Chinezen (94%) en Mantsjoes (4,5%).




  • 16 Augustus 2008 - 17:16

    Kirsten:

    5 dagen al?? pff.
    misschien zie ik je maandag? Ik wil met Mark gaan lunchen dus als je zin/tijd hebt moet je maar mee gaan.. anders zie ik je helemaal lang niet.
    xxx

  • 19 Augustus 2008 - 20:00

    Danielle:

    Ik ben blij dat ik nu eindelijk weet wat je daar min of meer gaat doen

  • 24 Augustus 2008 - 08:33

    Reinaert:

    Gaaf ingerichte site!

    Ik ga de komende weken checken voor updates. Is er ook een mailinglist waar je me op kan zetten?

    Heel veel (leer- en)reisplezier gewenst,

    Reinaert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2008

Stagediving Beijing

14 Oktober 2008

Beijing Backpacker

10 Oktober 2008

...en de volgende staat alweer voor de deur

10 Oktober 2008

..Maar de herinneringen blijven...

10 Oktober 2008

Vakantie afgelopen...
Guus

Actief sinds 09 Aug. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 15219

Voorgaande reizen:

21 Juli 2010 - 31 Augustus 2010

China 2010

21 Augustus 2008 - 21 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: