Bo po mo fo - Reisverslag uit Harbin, China van Guus Schouw - WaarBenJij.nu Bo po mo fo - Reisverslag uit Harbin, China van Guus Schouw - WaarBenJij.nu

Bo po mo fo

Door: Guus van de Schouw

Blijf op de hoogte en volg Guus

11 September 2008 | China, Harbin

Zomaar een rijtje tijdens het stampen van letters tijdens Chinese les. De vier klanken hierboven zijn zogeheten initials uit het Pin Yin, de op westerse wijze geschreven variant van het Chinees. Deze en andere klanken herhalen we tot in den treure, maar gelukkig leren we ook nuttige zinnen, zoals:

Wo yao he pijiu (ik wil bier drinken)
Tai gui le (het is te duur)

De laatste heb ik gelukkig nog niet al te vaak gebruikt.

Omdat we deze week redelijk druk zijn met colleges en het lezen van boeken, bestond onze vrije tijd vooral uit het bezoeken van restaurants. Hoogtepunten waren een Beijing eendrestaurant (deze keer met prive-karaoke apparatuur) en een Koreaans restaurant, waar we ons aan hond hebben gewaagd. De karaoke-geest is echt uit de fles, zodat we ons nu vol storten op de chaotische duetten als "California Dreaming" en "We are the world".

Direct na het college van morgen vertrek ik met Willian, Gerard en Li Ping (een Delftsche Chinese) naar Jilin, een stad 5 uur ten zuiden van Harbin. Waar deze stad bekend om is en wat we daar dit weekend gaan doen laat ik nog even in het midden, meer daarover maandag.

  • 15 September 2008 - 15:06

    Kirsten:

    wat goed dat ze ook engelse karaoke hebben!
    Hoe vond je trouwens hond? Ik as er in Cambodja niet heel enthousiast over.
    xxx

  • 15 September 2008 - 15:10

    Guus:

    De Engelse karaoke wordt vaak geleverd inclusief vermakelijke spelfouten, maar ze hebben een redelijk uitgebreide Engelstalige catalogus.

    Hond was wel prima, niet heel erg bijzonder. Vettig draadjesvlees, maar in China gaat het meestal niet om het kwaliteit van het vlees maar van de saus.

    Vandaag hadden we de mogelijkheid om zijderupsen te eten, maar dat hebben we nog even afgeslagen, vooral omdat ik gelezen heb dat dat echt verschrikkelijk is. Waarschijnlijk wordt dat nog wel een keer een domme barsnack.

  • 15 September 2008 - 15:13

    Kirsten:

    wat goed dat ze ook engelse karaoke hebben!
    Hoe vond je trouwens hond? Ik as er in Cambodja niet heel enthousiast over.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Harbin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2008

Stagediving Beijing

14 Oktober 2008

Beijing Backpacker

10 Oktober 2008

...en de volgende staat alweer voor de deur

10 Oktober 2008

..Maar de herinneringen blijven...

10 Oktober 2008

Vakantie afgelopen...
Guus

Actief sinds 09 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1549
Totaal aantal bezoekers 15220

Voorgaande reizen:

21 Juli 2010 - 31 Augustus 2010

China 2010

21 Augustus 2008 - 21 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: