Beijing Duck and Shanghai Nights - Reisverslag uit Harbin, China van Guus Schouw - WaarBenJij.nu Beijing Duck and Shanghai Nights - Reisverslag uit Harbin, China van Guus Schouw - WaarBenJij.nu

Beijing Duck and Shanghai Nights

Door: Guus van de Schouw

Blijf op de hoogte en volg Guus

04 September 2008 | China, Harbin

Hoi allemaal,

hierbij maar weer nieuw bericht uit het zonnige Harbin. Inmiddels zit het eerste vak er alweer bijna op, morgen moeten we onze cultureel verantwoorde toneelstukjes opvoeren en dan begint het circus maandag opnieuw met het vak Chinese Politiek.

Maandag zijn we met onze docenten en medestudenten gaan eten in een chique en traditioneel restaurant. Natuurlijk kwam daar de Peking eend op tafel. Hoewel me verzekerd is dat dit een heel goede was, viel het me eerlijk gezegd wat tegen; wel lekker, maar niet meer dan dat. Wel was het apart om in een afzonderlijke ruimte te zitten aan een enorme ronde tafel met dito draaischijf. Wel zo handig als het gerecht dat je wilt hebben helemaal aan de andere kant staat.

Inmiddels heb ik tickets geboekt richting Shanghai voor de nationale feestweek van 1 t/m 7 oktober. Een week schijnt nogal lang te zijn voor Shanghai alleen, maar gelukkig zijn er nog meer interessante steden in de buurt, waaronder Nanjing, een van de oude keizerlijke hoofdsteden.

Dit weekend proberen we een reis te maken naar een natuurgebied wat ongeveer 3 uur ten noorden van Harbin ligt. Dat wordt dus waarschijnlijk onze eerste treinreis in China, wat een beleving op zich schijnt te zijn.

Ook heb ik, eindelijk, wat foto's geupload. Bij deze de plechtige belofte dit in de toekomst wat frequenter te doen :P

• 04 September 2008 - 10:28

Arjan:

De kleine waterstadjes rondom shanghai zoals xitang en suzhou zijn ook wel vet. Verder is Hangzhou nog in de buurt, en ietwat verder het beroemde Huangshan.

Volgens mij trekken nationale vakanties meestal een paar miljoen Chinese toeristen naar Shanghai, dus maak je maar op voor extreme drukte overal.

• 04 September 2008 - 20:09

Menno:

Ni hao Guus, mooie verhalen! Cool dat je kan basketballen daar, beetje beweging zal wel goed zijn met al dat bier en gesnack! In Nederland niks bijzonders aan de hand op het moment -> zie www.telegraaf.nl als je dat kan bekijken vanuit china :P
    Later!!

• 06 September 2008 - 07:32

Guus:

Suzhou staat inderdaad ook op de lijst, maar kijk daar wel waar ik precies tijd voor heb en hoeveel tijd Shanghai zelf waard is.